Data: 6 lutego 2020 Kategoria: Dieta
uzależnienie od słodyczy

4 porady, które pomogą Ci szybciej pokonać uzależnienie od słodyczy

Węglowodany stanowczo nam nie służą – czytając blog Ketowariatka można utwierdzić się w tym przekonaniu. Jednak co robić, jeśli słodkości są codziennym składnikiem diety i naprawdę ciężko z nich zrezygnować, mimo że źle wpływają nie tylko na figurę, ale też i na zdrowie? Sytuacja nie jest beznadziejna, ale trzeba pamiętać, że potrzebna będzie przede wszystkim silna wola. Wygraj z uzależnieniem od słodyczy, stosując się do kilku porad!

1. Daj sobie trochę czasu

Decydując się na dietę, która ma zredukować ilość tkanki tłuszczowej, często popełniany jest ważny błąd. Z dnia na dzień odstawione zostają wysokokaloryczne produkty, w tym także wszystko to, co obfituje w cukier. Detoks cukrowy wymaga jednak planowego działania.

Głodzenie się nic nie da, tak samo jak całkowita rezygnacja z węglowodanów czy tłuszczów. Efekty takich działań będą odwrotne do zamierzonych.

Keto dieta wymaga radykalnego ograniczenia spożycia węglowodanów, jednak nie powinnaś całkiem odrzucać słodyczy i produktów obfitujących w cukier. Zmniejszaj ilość dostarczanych organizmowi kalorii powoli, lecz systematycznie.

2. Pij wodę

Bywa że nasz organizm potrzebuje wody, ale odczuwamy to jako łaknienie i podjadamy. Pijąc wodę, zmniejszasz między posiłkami swoją chęć na słodycze. Na pewno wiesz, że dorosły człowiek powinien pić około 8 szklanek wody dziennie, zatem pozostaje tylko zastosować się do tej wskazówki.

Jeśli masz w zwyczaju pić soki owocowe, pamiętaj, że zawierają mnóstwo węglowodanów!

3. Ćwicz!

Wiele kobiet zajada się słodyczami dla poprawienia sobie humoru. Rzeczywiście, po zjedzeniu czekolady czujemy się szczęśliwsze i popadamy w błogostan, jednak tylko na chwilę. Później następuje spadek energii i znowu mamy ochotę coś zjeść. Czy opłaca się jeść słodycze, skoro można poprawić sobie nastrój w inny sposób?

Nie ma sensu sięgać po czekoladę, skoro podobny efekt – uczucie szczęścia, a nawet euforii, występuje po solidnym wysiłku fizycznym. Po treningu w mózgu powstają molekuły nazywane endorfinami i to właśnie one odpowiadają za dobre samopoczucie. A dodatkowym czynnikiem przemawiającym za tym, by ćwiczyć, a nie jeść czekoladę, czy inne słodkości, jest to że dzięki treningom pozbywamy się tkanki tłuszczowej.

4. Odkrywaj nowe smaki

Jedząc nałogowo słodycze, zapomina się o tym, że istnieją również inne produkty, które mogą uwieść swoim smakiem. Możesz być zaskoczona tym, co straciłaś, koncentrując się na słodyczach. Oczywiście lepiej nie popadać z jednego nałogu w drugi i unikać bezmyślnego objadania się zamiennikami słodyczy!

Twoja kuchnia może stać się miejscem pożytecznych eksperymentów. Weź jednak pod uwagę, że składniki, których używasz, powinny być sprawdzone przez Ciebie pod kątem tego, ile węglowodanów się w nich znajduje. Musisz być pod tym względem ostrożna, zwłaszcza gdy przechodzisz na dietę ketogeniczną!

Zarówno kobiety, które mają nawyk jedzenia słodyczy, jak i te nałogowo spożywające słodkości, są cały czas wystawiane na pokusę. Chcąc czy nie chcąc, ciągle stykamy się z nachalnymi reklamami lub jesteśmy częstowane słodyczami. Jednak trochę samozaparcia i rozsądku wystarczy, by stanąć do walki z węglowodanami.

Jeśli chcesz dowiedzieć się wiecej, w jaki sposób możesz pokonać uzależnienie od słodyczy to odwiedź blog www.ketowariatka.pl.

Materiał Partnera