Data: 27 listopada 2018 Kategoria: Zdrowy styl życia

Czy zdrowe odżywianie musi być drogie?

Chcesz zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe i jeść zdrowiej niż dotychczas, ale obawiasz się, że w ten sposób nadwyrężysz domowy budżet? Nic bardziej mylnego – wybór zdrowej żywności wcale nie musi oznaczać, że będziesz płacił więcej niż dotychczas.

Czym jest zdrowa żywność?

Żywność ekologiczna, żywność BIO czy właśnie zdrowa żywność – pod tymi nazwami kryją się produkty, które w składzie nie zawierają polepszaczy czy środków konserwujących. Współcześnie na sklepowych półkach można znaleźć coraz więcej produktów z etykietami o treści np. „Produkt bez konserwantów” czy „Produkt bez barwników”. Ma to związek z coraz większą świadomością konsumentów, którzy zdają sobie sprawę ze szkodliwych substancji stosowanych przez producentów.

Niektóre substancje powszechnie dodawane do produktów spożywczych mogą uczulać i wywoływać inne nieprzyjemności. Przykładami mogą być np. siarczany, po spożyciu których może pojawić się ból głowy i nudności. Wszystko to sprawia, że nawet osoby zdrowe, u których nie stwierdzono alergii pokarmowych, coraz częściej skrupulatnie zapoznają się ze składem produktu zanim włożą go do sklepowego koszyka.

Mimo że zdrowa żywność jest coraz popularniejsza, to wiele osób błędnie zakłada, że jej zakup wiąże się z większymi kosztami. Tymczasem jest kilka prostych sposobów, aby zaoszczędzić.

Zdrowa żywność – jak nie przepłacać?

Jeżeli chcesz zaoszczędzić na zakupie zdrowej żywności, to wypróbuj poniższe, sprawdzone sposoby. Dzięki nim wydatki na żywność nie wzrosną, a Ty będziesz mógł odżywiać się lepiej niż dotychczas.

1) Szukaj promocji w dyskontach i marketach

W dyskontach coraz częściej można spotkać warzywa i owoce pochodzące z ekologicznych upraw oraz produkty oznaczone symbolem BIO. Nasiona chia, jagody jogi, orzechy, ciecierzyca czy dżemy bez dodatku cukry – wymienione produkty bez trudu znajdziesz właśnie w dyskontach. Jeżeli nie chcesz przepłacać, poluj na promocje. Pomogą Ci w tym gazetki, np. Netto gazetka.

Zakupy robisz raz w tygodniu i nie zawsze masz dostęp do gazetki w formie papierowej? Nic straconego – aktualne gazetki znajdziesz również w internecie.

2) Planuj posiłki, kupuj na zapas

Aby nie przepłacać, wyrób sobie dobry nawyk – planuj posiłki na cały tydzień. W ten sposób nie tylko zaoszczędzić pieniądze i czas, lecz także nie będziesz marnował zakupionej żywności. Przy okazji możesz uwzględnić wszystkie promocje na produkty, które oferują dyskonty. Biedronka, Netto czy Lidl oferta jest bogata, zatem wystarczy tylko odrobina kreatywności, aby na Twoim talerzu pojawiły się pyszne, zdrowe i sycące potrawy.

Niektóre produkty z pewnością goszczą w Twojej kuchni częściej niż inne. Jeżeli jest to żywność z długim terminem, to na promocjach kupuj ją na zapas.

3) Korzystaj z produktów sezonowych

Latem świeżych warzyw i owoców nie brakuje. Wykorzystaj ten czas, aby zakupić ulubione. Jeżeli masz dużą rodzinę lub znajomych, którzy także chcą odżywiać się zdrowo, możecie złożyć się na produkty bezpośrednio od rolnika. Będzie nie tylko taniej, lecz także żywność będzie pochodzić ze sprawdzonego miejsca.

Co z zimą? Ten okres wcale nie oznacza, że musisz rezygnować z warzyw i owoców. Jeżeli często gotujesz zupy, wykorzystaj kolorowe mrożonki. Sięgnij także po mandarynki, pomarańcze czy grejpfruty, których w tym okresie nie brakuje.

Wystarczy tylko odrobina wysiłku, aby zapewnić sobie dostęp do zdrowej żywności w przystępnych cenach. Zmiana będzie jednak duża – Twój organizm będzie zdrowszy, a Ty w lepszej formie fizycznej i psychicznej.

Materiał Partnera