Materiał Partnera

Zdrowa woda – zdrowe ciało, czyli wpływ wody na ludzki organizm

Zdrowa woda – zdrowe ciało, czyli wpływ wody na ludzki organizm

Woda jest z nami od zawsze. W kranie, pod prysznicem, na basenie, nad morzem, w czasie deszczu i przede wszystkim w naszym organizmie. Warto zdać sobie zawczasu sprawę, że powinna ona być również głównym źródłem dostarczania płynów do naszego ciała. Nasze dzienne zapotrzebowanie na wodę wynosi 2-2,5 litra dziennie, ale pamiętajmy, że ok. 20% powinno pochodzić z owoców i warzyw. Jakie fakty o wodzie są jeszcze dla nas przydatne?

Woda podczas dbania o smukłą sylwetkę

Woda ma korzystny wpływ na utrzymanie prawidłowej masy ciała, ponieważ zapewnia równowagę wodną organizmu nie dostarczając mu żadnych kalorii.

W porównaniu z innymi napojami picie wody zmniejsza spożycie energii całkowitej i zwiększa stopień utleniania tłuszczu. Można również pokusić się o stwierdzenie, że wypicie kilku łyków wody, kiedy odczuwamy głód, pomaga nam go zmniejszyć, ale nie jest to trwały efekt. Warto także podkreślić, że woda nawadnia każdą komórkę ciała, daje blask i elastyczność skórze oraz usprawnia w niej mikrokrążenie.

Woda podczas aktywności fizycznej

Dla osób, które dbają o zdrowie poprzez wysiłek fizyczny, woda jest niezbędnym płynem uzupełniającym straty w organizmie – podkreśla specjalista z firmy Watertech, która zajmuje się m.in. projektowaniem i produkcją urządzeń do uzdatniania wody.

Należy ją pić małymi porcjami w ciągu całego dnia, szczególnie przed i po treningu, a także w jego trakcie (jeżeli wysiłek trwa ponad godzinę), dzięki czemu nasz organizm uchroni się przed przegrzaniem i zacznie transportować składniki odżywcze, które są paliwem dla mięśni.

Woda dbania o dobry nastrój i samopoczucie

Woda wpływa nie tylko na naszą wydolność, ale również na nastrój i funkcje poznawcze, a także poprawia ogólne samopoczucie.

Według niektórych badań 2-procentowy stopień odwodnienia organizmu powoduje zaburzenia czynności umysłowych i motorycznych. W szczególności organizmy dzieci i młodzieży są wrażliwe na niedobory wody, dlatego systematyczne uzupełnianie wody będzie miało zbawienny wpływ na prawidłowy rozwój funkcji poznawczych, takich jak: koncentracja, czujność i pamięć krótkotrwała. Ponadto odpowiednie nawodnienie wpływa na gospodarkę wodno-jelitową. Wraz z wodą wydalane są toksyczne substancje zbędne naszemu organizmowi. Podsumowując, woda jest najbardziej naturalnym płynem dla naszego organizmu, dlatego aby cieszyć się zdrową i smukłą sylwetką oraz sprawnym mózgiem, warto zadbać o codzienne odpowiednie nawadnianie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję