Materiał Partnera

Zasady zdrowej diety przedszkolaka

Zasady zdrowej diety przedszkolaka

Człowiek już od najmłodszych lat powinien jeść zdrowe, pełnowartościowe posiłki, które dodadzą energii, ale nie będą ciężkostrawne. O pewnych zasadach komponowania dziennego menu warto pamiętać już na etapie, gdy dziecko jest w wieku przedszkolnym. Wyczerpujące aktywności wymagają odpowiedniego „paliwa” w postaci pysznych i idealnie zbilansowanych posiłków. Jak je tworzyć?

Śniadanie – najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Śniadanie to posiłek bardzo ważny z punktu widzenia całodziennego funkcjonowania małego dziecka. Powinno być lekkostrawne, zdrowe i dawać niezbędne pokłady energii.

Dlaczego jeszcze dobre śniadanie jest tak istotne? Ponieważ z reguły zajęcia rozwojowew przedszkolach odbywają się do południa. Co za tym idzie, właśnie w godzinach 10 – 11 potrzebne jest największe skupienie. Dzięki odpowiednio zbilansowanemu posiłkowi czas ten jest wykorzystany najbardziej efektywnie.

Przykładowe kompozycje dań to na przykład jajecznica (z dobrej jakości jajek), owsianka lub płatki zbożowe (jaglane, ryżowe z bakaliami itd.). Czego unikać? Białego niepełnoziarnistego pieczywa z szynką i bez dodatku warzyw. Choć jest to tradycyjne polskie śniadanie, nie dostarcza tak dużo wartości odżywczych, jak na przykład owsianka. Poza tym wędlina może zawierać szkodliwe polepszacze smaku i konserwanty.

Obiad dwudaniowy

Dobrze, jeśli dana placówka edukacyjna oferuje posiłek dwudaniowy, a więc oparty na zupie i drugim daniu.

Jeśli chodzi o zupy, to świetnie sprawdzają się zupy kremy oraz zupy oparte na kiszonkach (np. kapuśniak). Pobudzają jelita do pracy i stanowią bardzo wartościowy ciepły posiłek oparty w głównej mierze na warzywach. Tego typu (oraz inne) dania serwowane są w Przedszkolu Ekologicznym Domek Montessori.

Natomiast jeśli chodzi o drugie danie, to dobrze sprawdzają się ryż, kasza, ziemniaki, dobre gatunkowo mięso, surówki, dodatki z orzechami, suszonymi warzywami itd. W przypadku dzieci niejedzących mięsa i nabiału bardzo ważne będą natomiast rośliny strączkowe, np. fasolka szparagowa.

Przekąski i desery

Nie można oczywiście zapominać o różnego rodzaju „dodatkach”, w postaci pełnowartościowych kanapek, smakowitych ciast, gaszących pragnienie soków czy różnego rodzaju musów owocowych.

Są one dobrym wypełnieniem pomiędzy posiłkami i powinny być wydawane w momencie, gdy dziecko zgłosi taką potrzebę.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję