Artykuł sponsorowany

Piękne i użyteczne. Opakowania w świecie health & beauty

Piękne i użyteczne. Opakowania w świecie health & beauty

Podobno pierwsze wrażenie trwa kilkanaście sekund. Tyle czasu wystarczy, żeby mózg uruchomił łańcuch wstępnych skojarzeń. Te zaś mocno wpływają na późniejszą opinię. Również o rzeczach, które nabywamy. Dlatego producenci mamią nasze zmysły. Chcą przyciągnąć oko. Jakość powinno się dobrze ubrać, czyli opakować. Butelka czy pudełko ma zahipnotyzować. Przykuć wzrok i skusić perspektywą komfortu. Opakowania produktów muszą im odpowiadać — być adekwatne do rodzaju, funkcjonalne i ładne. Choć współczesny klient uważniej czyta składy, wciąż chce mieć kosmetyki wygodne w użyciu (w tym coraz częściej powtórnie) i estetyczne wizualnie. Firmy wychodzą naprzód tym oczekiwaniom. Niektóre patenty są uniwersalne. Inne śmiało wykorzystują modę i nowinki.

Ku naturze: trendy eko, less & zero waste

Zwrot ku przyrodzie i ochronie środowiska, to modny, zdrowy prąd, zgodny z bieżącą świadomością konsumencką. Kontrolowana siermięga, naśladująca „wiejskość”, surowy sznyt, praktyczność, wielokrotność użytku, biodegradowalność — oto wyróżniki modnych opakowań z ekologicznej półki. Skrzynka bądź pudełko z pieczątką na bazie niedrażniącej farby? Tradycyjny słoiczek, który lepiej zostawić (na świecę DIY albo dżem)? Fikuśna buteleczka z korkiem? Pomysłów jest tyle, ilu dizajnerów. Choć same surowce i kształty powtarzają się, detale potrafią zdecydować o przepięknym projekcie. Czasem wystarczy gruba banderola z chwytliwą nazwą, w kontrastowych kolorach. Do prostych składów pasują proste opakowania. Zwłaszcza, jeśli mają być użyte ponownie. Coraz więcej firm oferuje produkty nalewane i sprzedawane na wagę. Mydło cięte z bloku, szampon w grubej kostce, hydrolaty i toniki we flaszeczkach z ciemnego szkła, które można napełnić powtórnie. Zamówienie ląduje w jednym, mocnym pudełku, wypełnionym sianem czy wiórkami, a same mydła, pumeksy, kule kąpielowe — przewiązuje się sznurkiem. Ascetyczny niemal minimalizm obejmuje nie tylko produkty mydlarskie. Bawełniane, lniane i jutowe woreczki ukrywają pomadki, balsamy do ust, ampułki, saszetki, próbki. Solidne, sztywne kartoniki są gładkie lub oszczędnie zdobione. Takich się nie wyrzuca, lecz używa w domu, zmieniając np. w pudełka prezentowe. Prostota taka nie jest, rzecz jasna, regułą. Można i bardziej .„na bogato”.
Kolorowo i... smacznie

Wciąż popularny jest plastik (coraz częściej bio), dobry na poręczne, lekkie opakowania — bezpieczne na krawędzi wanny, nietłukące się. Tam, gdzie zawodzi szkło, tworzywa sztuczne często się odzyskuje. Popularne są dizajny „apteczne”: szpitalnie białe z prostymi literami (np. w dermokosmetykach), naśladujące leki. Zdarzają się retro kształty i ornamenty, zwiastujące babcine receptury. Nie brak też odważnych kolorów, nowoczesnych czcionek i dużych nadruków; odsyłaczy do pojęć młodości, świeżości, witalności. Bardzo ważną rolę grają smaki, zapachy, nietypowe, śmiałe połączenia składników. Opakowania mają odzwierciedlać tę szaloną alchemię. Światkowi health & beauty blisko do jedzenia. Mamy więc „sorbet” jako nazwę balsamu do ciała, kąpielowe galaretki (a nawet muffinki), apetyczne grafiki roślin, warzyw i owoców. Oranż towarzyszy karotenowej marchwi, zieleń — modnemu awokado. Kolory wyróżniają linie i serie marki. Oko mami się także objętością. Odżywki czy maski do włosów mogą wyglądać jak... pudełka lodów. Jeszcze inne, sprawdzone standardy dotyczą produktów luksusowych i tych dla pań dojrzałych. Kremy i preparaty przeciwstarzeniowe, odmładzające, rewitalizujące, bogate w minerały, cząstki szlachetnych kruszców — mają błyszczące, złote i srebrne pudełka. Perfumy — eleganckie, oryginalne flakony. Czołowym słowem-kluczem jest tutaj bogactwo: składu lub kompozycji. Opakowania są promienne, jak cera po użyciu kremu. W każdym wypadku liczy się jedno: zakup. Produkty krzyczą: wybierz mnie!. Wszystkie. Jak się wyróżnić?

Pudełeczko, powiedz przecie...

Jakością. Działaniem. To pewne. Bubla nikt nie kupi. Marketing szeptany, poczta pantoflowa, (anty)reklama influencerek, blogerek i vlogerek — dobry towar wybiją, niepewny uziemią. Solidnej zawartości ładne opakowanie może bardzo pomóc. Brzydkie i niewygodne — ostudzić zachwyty. Pomysł na logo, nazwę, linię, grupę docelową — trzeba ubrać w konkretne barwy, kształty i tworzywa, działające na zmysły. Produkt z dodatkiem miodu wiarygodnie ozdobi zdjęcie słodkiego plastra lub grafika pszczółki. Farbę najlepiej zareklamują gęste, błyszczące włosy w docelowym kolorze. Kosmetyki dla dzieci — wesołe, barwne, obłe buteleczki. Sam unboxing ma być ceremonią. Budzić dreszcz emocji. Znaczenia nabierają szczegóły: łatwy dostęp do kosmetyku, jego zabezpieczenie, atrakcyjność dodatkowych ulotek, z informacjami o właściwościach i ofercie sklepu, wydajność słoiczka albo tubki, możliwość ponownego użytku. Do serum przyda się wygodny zakraplacz, do odżywki dozownik. Ochronna folia lub nakładka zagwarantuje świeżość past i kremów. Klient doceni troskę. Wiedzą o tym zwłaszcza startujące marki. Dla nich forma to być albo nie być na rynku. Surowce na opakowania nie muszą być drogie. Pozornie nieciekawy karton, papier z makulatury, powszechnie znane włókna i proste pudełka — potrzebują tylko twórczej wizji. Dla chcącego jednak nic trudnego. Wszystko bowiem (a zatem i dizajn) zaczyna się w głowie.

Więcej o opakowaniach przeczytasz na stronie Packhelp.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.