Materiał Partnera

Jak dbać o zdrowie w trakcie ciąży?

Jak dbać o zdrowie w trakcie ciąży?

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Twoje ciało się zmienia i przygotowuje na nadejście dziecka. Ty również powinnaś wprowadzić zmiany do swojego życia. Mowa tu m.in. o diecie, aktywności fizycznej czy higienie, które mają wpływ na zdrowie. W końcu dbasz teraz nie tylko o siebie, ale także o maleństwo, które rośnie w Twoim brzuchu. Jak prawidłowo zadbać o swoje zdrowie będąc w ciąży?

Jak powinna wyglądać dieta w trakcie ciąży?

Nie ma żadnej specjalnej diety tylko dla kobiet w ciąży. Codzienny jadłospis powinien opierać się na zasadach zdrowego odżywiania, które są zalecane nie tylko w tym okresie życia. Przede wszystkim pamiętaj, że nie jesz tylko dla siebie, ale i dla dziecka. Dieta powinna być więc różnorodna, aby dostarczyć Wam wszystkich niezbędnych składników. Spożywaj dużo warzyw i owoców, nabiału, mięsa, ryb i produktów pszennych. Jedz często, ale mało – najlepiej 5-6 posiłków dziennie. Pamiętaj również o odpowiednim nawadnianiu się. Oczywiście możesz pozwolić sobie na zachcianki typu fast food czy słodycze, ale tylko od czasu do czasu. Dzięki zachowaniu zbilansowanej diety nie tylko zadbasz o zdrowie, ale również o wygląd Twojego ciała.

Regularne wizyty u lekarzy

Nawet jeśli nic niepokojącego nie dzieje się z Twoim organizmem, nie zaniedbuj regularnych wizyt u lekarza. Warto już na początku ciąży znaleźć ginekologa, który zajmie się prowadzeniem ciąży od samego początku aż do porodu. Oprócz obowiązkowych badań warto od czasu do czasu wykonywać badania kontrolne, aby mieć pewność, że nic złego nie dzieje się dziecku. Takie badania wykonasz np. w Gabinecie ginekologicznym lek. med. Danuty Kardzis z Gdańska. Oprócz tego bardzo ważne jest regularne wykonywanie badań morfologicznych, czyli pobrania krwi oraz badania moczu. Dzięki temu szybko można zdiagnozować i zacząć leczyć takie choroby jak anemia, cukrzyca, czy nadciśnienie.

Czy kobiety w ciąży mogą uprawiać sport?

Aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana u kobiet w ciąży. Oczywiście należy ją skonsultować z lekarzem, który zajmuje się prowadzeniem ciąży. Pamiętaj, że zbyt intensywne treningi lub sporty ekstremalne mogą mieć odwrotny wpływ, niż myślałaś. Paniom w ciąży zaleca się spacerowanie, jazdę na rowerze lub pływanie. Jeśli wcześniej nie ruszałaś się za dużo, to dobry moment, aby wprowadzić u siebie ten nawyk. Dzięki aktywności fizycznej poczujesz się znacznie lepiej i oczywiście zadbasz o swoje zdrowie. Ruch poprawia krążenie, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, dodaje energii i zwiększa odporność, a to niezwykle ważne w trakcie ciąży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję