Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego trenera personalnego

Cechy dobrego trenera personalnego

Zgrabna sylwetka, dobra kondycja fizyczna – kto o nich nie marzy? Wysportowane ciało to nie tylko zdrowie, ale też ważna część naszego wizerunku. Coraz więcej osób decyduje się więc na zakup karnetu na siłownię, niewiele jednak ma dość wiedzy i determinacji, by samemu, w rozsądny i bezpieczny sposób zaplanować swoje treningi. Dlatego usługi trenerów personalnych cieszą się tak dużą popularnością. Czym powinien odznaczać się nasz trener?

Ciało mówi samo za siebie

Prawdą jest, że nie powinno się oceniać ludzi po wyglądzie ale w przypadku trenera personalnego wygląd naprawdę ma znaczenie. Widząc wysportowaną sylwetkę trenera mamy pewność, że i nam pomoże taką sylwetkę osiągnąć.

- Trudno wyobrazić sobie trenera, specjalistę od kierowania rozwojem fizycznym swoich klientów, który sam nie dbałby o własne ciało – mówi trener personalny Adam Zając, założyciel firmy Rabbit4BodySylwetka jest niezwykle ważną wizytówką trenera. Patrząc na niego już na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie z dużą trafnością ocenić, czy posiada on wymagane w tym zawodzie kwalifikacje. Nie wspominając już o tym, że trener, który sam nie ma motywacji do uprawiania sportu nie będzie w stanie zmotywować do tego również i nas. Oczywiście, należy pamiętać, że różne dyscypliny sportu w różny sposób kształtują sylwetkę. Kulturystyka nastawiona jest przede wszystkim na rzeźbienie ciała, nadawania mu pożądanych proporcji, podczas gdy celem trójboju siłowego jest zwiększanie siły – rzeźba nie jest tak pożądana. Stąd też trener trójboju zazwyczaj nie będzie posiadał sylwetki kulturysty. Niemniej widoczna nadwaga czy wady postawy automatycznie obniżają wiarygodność każdego trenera.

Odpowiednie kwalifikacje

Trening powinien być nie tylko skuteczny, ale również – i przede wszystkim – bezpieczny dla naszego zdrowia. Osoba podejmująca się trenowania nas musi zatem posiadać odpowiednie kwalifikacje, np. ukończyć szkołę sportową lub kursy, których zwieńczeniem jest uzyskanie certyfikatu. Wiedza trenera nie powinna ograniczać się wyłącznie do tego, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, ale obejmować również znajomość zagadnień z zakresu dietetyki, fizjologii, a nawet psychologii. Przed podjęciem współpracy z trenerem powinniśmy zapytać go o jego kwalifikacje i doświadczenie, ewentualnie poprosić o ich potwierdzenie. Na wagę złota jest trener który cały czas uzupełnia swoją wiedzę poprzez liczne dodatkowe kursy.

Właściwe podejście

Trener, rzecz jasna, nie zrobi za nas treningu i nie zrzuci z wagi naszych kilogramów, jednak nie da się ukryć, że jego podejście ma bardzo duże znaczenie dla osiąganych przez nas wyników. Dobry trener jest nie tylko nauczycielem, który przekazuje nam praktyczną i teoretyczną wiedzę, ale również partnerem w treningu – przez to, co mówi i co robi motywuje nas do wysiłku i ustawicznej pracy nad samym sobą. Dlatego powinien odznaczać się pewną charyzmą i przyjaznym podejściem, powinien wzbudzać nasze zaufanie, ale jednocześnie w rozsądny, niekiedy surowy, ale pozbawiony złośliwości sposób wskazywać nasze potknięcia. Wszystko po to, byśmy osiągnęli postawiony sobie cel. Przede wszystkim powinien jednak być zaangażowany w nasz trening, kontrolować to co robimy i pomagać nam w razie potrzeby. Trener, który zamiast na swoim podopiecznym skupia uwagę na telefonie, nie jest dobrym trenerem. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.