Data: 18 listopada 2016 Kategoria: Porady medyczne
terapia sensomotoryczna

Terapia sensomotoryczna – wspomaganie rozwoju twojego dziecka

Terapia sensomotoryczna jest metodą pracy z dziećmi, u których obserwujemy specyficzne trudności w koordynacji ruchowej, nauce a także zachowaniu. Opiera się na tych samych podstawach teoretycznych, które dały podwaliny pod terapię integracji sensorycznej i może stanowić świetne jej uzupełnienie.

Dla kogo terapia sensomotoryczna?

Metoda terapii sensomotorycznej została opracowana z myślą o dzieciach, u których nie doszło do pełnej integracji odruchów wczesnodziecięcych – mówi specjalista z Biomed Neurotechnologie.

Są to dzieci borykające się z  problemami w sferze koordynacji ruchowej, mające problem z utrzymaniem równowagi, trudności grafomotoryczne oraz problemy z zachowaniem.czy sprostaniem wymaganiom szkolnym.

Dziecko z zaburzoną motoryką wykonuje większość czynności wolniej i mniej precyzyjnie niż rówieśnicy, w związku z czym  może zacząć unikać wszelkiego ruchu lub niechętnie podejmować tego typu aktywności.

Bardzo ważne jest, aby jak najwcześniej dostrzec problemy rozwojowe dziecka i odpowiednio szybko rozpocząć działania terapeutyczne.

Na czym polega terapia sensomotoryczna?

Terapia sensomotoryczna jest dostosowywana indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka. Opiera się na wykonywaniu prostych ćwiczeń, których opanowanie i powtarzanie pozwala na zintegrowanie  odruchów wczesnodziecięcych powstałych na wcześniejszym etapie rozwoju a tym samym na samym na pracę z problemami z jakimi boryka się dziecko

Ćwiczenia wykonywane w trakcie treningu nie są skomplikowane; w dużej mierze odwzorowują ruchy wykonywane przez najmłodsze, raczkujące dzieci. Specjalista do terapii włącza oprócz ćwiczeń na macie różne narzędzia (min. kołyskę, walec, piłki, obręcz z kulkami, deskę rotacyjną), dzięki czemu trening jest chętnie wykonywany przez dzieci.

Dzięki regularności i konsekwencji dziecka oraz wspierających go rodziców, terapia sensomotoryczna przynosi bardzo szybkie efekty, które przejawiają się w zwiększeniu sprawności dziecka, większej chęci do nauki i zabawy oraz ogólnej poprawy funkcjonowania.

Materiał Partnera