Data: 1 lutego 2019 Kategoria: Porady medyczne
przychodnia-lekarska

Cechy dobrej przychodni

Większość funkcjonujących na rynku placówek medycznych i przychodni zdrowia to ośrodki, łączące odpłatną opiekę medyczną z tą, przysługującą nam w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Niezależnie jednak, gdzie skierujemy swoje kroki, dobra przychodnia powinna charakteryzować się kilkoma zasadniczymi cechami. Sprawdź cechy dobrej przychodni.

Dobra przychodnia to przede wszystkim taka, w której pacjent czuje się bezpiecznie, do której ma zaufanie i co do której jest przekonany, że uzyska tam fachową pomoc. Z drugiej strony będzie to miejsce odpowiednio wyposażone. Czym jeszcze powinna się charakteryzować?

Odpowiednie wyposażanie i higiena

W większości przypadków, aby postawić odpowiednią diagnozę, potrzebny będzie specjalistyczny sprzęt. Dobra przychodnia będzie zatem placówką, wyposażoną w sprzęt diagnostyczny oraz maszyny do USG, EKG, tomografii i mammografii najwyższej jakości. Wyniki badań, przeprowadzonych na takim sprzęcie, będą najbardziej adekwatne do stanu zdrowia pacjenta.

Niemniej ważne będzie utrzymywanie owego sprzętu w czystości i zachowanie higieny na terenie całej placówki. Czyste ręczniki w toalecie oraz ogólnie panująca czystość będą najlepszą wizytówką dobrej przychodni.

Kadra medyczna

Kolejnym ważnym elementem każdej dobrej przychodni będzie kadra medyczna. Po pierwsze należy zadbać o to, aby pracowała w niej odpowiednia liczba lekarzy pierwszego kontaktu i specjalistów. Specjalizacje powinny być na tyle zróżnicowane, aby każdy pacjent miał szansę uzyskania pomocy, a duża liczba lekarzy sprawia, że pacjenci nie będą stać w długich kolejkach.

Ponadto kadra medyczna powinna odbywać regularne szkolenia i dokształcać się. Studiowanie literatury fachowej i uczestniczenie w konferencjach to podstawa. Równie ważne są doświadczenie, fachowość i profesjonalizm.

Wyjątkowo wykwalifikowaną i w pełni profesjonalną kadrą medyczną pochwalić się może Przychodnia Sikornik, jeden z bardziej renomowanych zakładów opieki zdrowotnej.

Nakierowanie na potrzeby pacjenta

Niewątpliwie w każdej dobrej przychodni centralnym punktem powinien być pacjent i to właśnie po stosunku do niego możemy poznać dobrą placówkę medyczną.

Troska o pacjenta wyrażać się będzie na wiele sposobów. Przede wszystkim kadra medyczna będzie punktualna, a wizyty odbywać się będą według ustalonych godzin przyjęć. Ponadto lekarzy powinna cechować wysoka kultura osobista, bezinteresowność, umiejętność wzbudzania zaufania u pacjentów, cierpliwość i zaangażowanie.

Dobra przychodnia to przychodnia, w której lekarze potrafią w sposób rzetelny, jasny i klarowny wytłumaczyć pacjentowi jego stan zdrowia, a także taka, w której kierują na niezbędne badania, jeśli tylko są one potrzebne. Każdemu pacjentowi poświęcą tyle czasu, ile będzie on potrzebował tworząc z nim więź, wytwarzając atmosferę, sprzyjającą psychicznemu komfortowi oraz dając pacjentowi poczucie, że znajduje się on w centrum uwagi i jego problemy są najważniejsze.

Materiał Partnera