Data: 28 kwietnia 2016 Kategoria: Dieta, Zdrowy styl życia
slodkie napoje

Jedyny sposób na porzucenie słodkich napojów raz na zawsze

Słodzone napoje to zmora w walce o piękną sylwetkę. Nie wyobrażasz sobie przestać słodzić kawę czy herbatę? A może codziennie wypijasz słodkie soki i napoje gazowane? Myślisz, że to nałóg nie do pokonania? Nic bardziej mylnego!

1. Jak przestać słodzić kawę i herbatę?

Uzależnienie od cukru jest bardzo trudne do przezwyciężenia, dlatego nie obędzie się bez dwóch kroków: chęci i motywacji oraz odpowiedniego działania. Jeśli oduczymy się słodzić kawę i herbatę, po pewnym czasie to produkty słodzone będą wywoływały naszą niechęć i nasz niesmak. Co więcej, docenimy również prawdziwy smak różnorodnych potraw i napojów. Jak zatem przestać słodzić kawę i herbatę oraz w jaki sposób oduczyć się picia gotowych słodzonych napojów?

Jeśli do kawy albo herbaty wsypujemy kilka łyżeczek cukru, na pewno nie uda nam się nagle nie słodzić wcale – droga do sukcesu polega na stopniowym zmniejszaniu ilości cukru do momentu aż odstawimy go całkowicie. Dzięki temu uda nam się przyzwyczaić nasz smak, a świadome kroki pozwolą zmienić styl życia, a nie jedynie narzucić sobie rygor, który prędzej czy później złamiemy z odwrotnymi skutkami. Na początku wyzwania przede wszystkim zastąpmy zwykły biały cukier brązowym cukrem, np. trzcinowym.

Jeżeli jednak nie będziemy mieli w sobie wystarczającej motywacji na ostatnim etapie – zamieńmy cukier na naturalne składniki. Bardzo kuszącą alternatywą jest kawa z miodem albo posypana cynamonem (dodatkowo cynamon zwiększa metabolizm!), herbata wyśmienicie smakuje z cytrusami – kawałki cytryny i pomarańczy nadadzą aromatu i zabiją gorzki smak. Pamiętajmy, że wszystko jest kwestią przyzwyczajenia – niedługo gorzka do tej pory kawa będzie aromatycznym i delikatnym smakiem. Co więcej, pijąc niesłodzone napoje, zaczniemy zwracać szczególną uwagę na ich jakość.

2. Jak ostatecznie rzucić słodzone napoje gazowane?

Równie poważnym nałogiem jest picie słodzonych napojów gazowanych, które są jednym z największych przyczyn otyłości. Ich porzucenie także nie będzie prostym zadaniem, ale po skorzystaniu z poniższej rady, bez wątpienia – wykonalnym!

W tym wypadku również trzymajmy się zasady małych kroków, które stopniowo pozwolą nam zmienić nawyki. Jeśli do tej pory wypijaliśmy słodkie napoje codziennie w dużych ilościach, nie próbujmy odstawić ich z dnia na dzień, bo prawdopodobnie prędzej czy później sięgniemy po brakującą dawkę cukru. Na początku zamieńmy tradycyjne napoje na wersję light, które zamiast cukru zawierają niekaloryczne słodziki. Nie wolno jednak potraktować tego zamiennika jako ostateczne rozwiązanie problemu – sięgajmy po nie tylko w największych chwilach słabości.

Jak zatem nauczyć się pić niesmakową wodę?

Jeżeli uwielbiasz napoje gazowane, sięgnij po wodę gazowaną albo wysokozmineralizowaną. Smak nadasz jej, dodając naturalne składniki – przyprawy i różnorodne owoce.

Jeśli chcesz całkowicie wyeliminować cukier z diety, koniecznie poznaj kolejne kroki działania.

Powodzenia!