Data: 28 kwietnia 2016 Kategoria: Dieta, Zdrowy styl życia
eliminowanie cukru

2 genialne sposoby na wyeliminowanie cukru w diecie

Największym wrogiem podczas odchudzania jest cukier. Bardzo często odchudzanie polega na walce z ogromną pokusą jaką są słodycze. Trudno nam jednak zrezygnować z pojedynczych przyjemności, słodycze działają na nas jak nałóg i nie wiemy, jak zastąpić desery czy słodkie przekąski. Jest sposób na to, aby skutecznie i z łatwością wyeliminować cukier z diety!

Całkowite wyeliminowanie cukru z jadłospisu nie polega jedynie na niesłodzeniu herbaty czy kawy, choć i to przychodzi nieraz z wielkim trudem (Dowiedz się, jak sprytnie oduczyć się picia słodkich napojów). Cukier jest składnikiem wielu produktów, które kupujemy w sklepie – także tych, w których się go nie spodziewamy. Cukier wreszcie czai się w posiłkach, które przygotowujemy w wersji fit. Gdzie znajduje się ukryty cukier, jak przygotowywać zdrowe posiłki i jak wreszcie wyeliminować całkiem cukier, aby cieszyć się zdrowiem i piękną figurą?

1. Wybieraj produkty bez cukru

Aby nie wpaść w pułapkę jaką jest ukryty cukier w produktach, musimy czytać ich skład. Jest jednak wiele produktów, co do których możemy mieć pewność, że znajdziemy w nich cukry pod różnymi postaciami. Niektóre z nich możemy zamienić na ich zdrowsze odpowiedniki, z innych musimy zrezygnować albo zastąpić je pożywnymi produktami, które dostarczą nam dokładnie tych składników, o które tak naprawdę domaga się organizm.

Na śniadanie uwielbiamy zjeść gorącą bułeczkę z marmoladą albo kremem czekoladowym? Niestety nie pomoże również zamiana na musli czy płatki śniadaniowe. Czy wiesz, że te produkty zawierają ogromne ilości cukru? Na deser planujesz owoce z puszki w syropie, obiad popijasz kompotem owocowym, a słodycze zastępujesz owocami kandyzowanymi? Możesz mieć pewność, że dawka cukru, którą dostarczasz organizmowi jest olbrzymia i niebezpieczna!

2. Przyrządzaj posiłki bez cukru

Planujesz zdrowe posiłki, wyznaczasz 5 codziennych porcji, które dostarczą Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych, urozmaicasz potrawy i tak np. tłuste i smażone zamieniasz na lekkie płatki na mleku. Wszystko dobrze, jeśli nie wydaje Ci się, że kupowane płatki śniadaniowe są zdrowe. Podobnie, gdy zamieniasz kremy czekoladowe na dżemy w wersji light, a pożywną kaszkę wsypujesz z torebki i zalewasz wrzątkiem.

Jaki jest zatem wniosek?

Nie wolno dać się oszukać ładnie wyglądającym opakowaniom i górnolotnym hasłom producentów. Nawet jeśli reklama produktu promuje zdrowe odżywianie, nie masz gwarancji, że produkt jest bez cukru i chemii.

A jak rozwiązać problem?

Najprościej, czyli samodzielnie przygotowywać posiłki, aby mieć pewność, co jemy. Co więcej, to pozwoli nam skomponować idealne potrawy z ulubionych składników.

Kremy i marmolady zastąp twarożkiem z ulubionymi dodatkami, np. świeżymi owocami, ziarnami czy migdałami. Jeśli masz ochotę na słodycz, dodaj odrobinę prawdziwego miodu albo wkrusz gorzką czekoladę.

Przyrządź swoje własne musli. Wybierz najlepszą bazę, np. płatki owsiane, oraz dorzuć pożywne składniki. Wybór masz ogromny – pamiętaj jednak o mądrym podejściu i zasadzie wybierania zdrowych zamienników. Odrobina gorzkiej czekolady albo miodu nie zaszkodzą, ale niech to będzie jedynie dodatek. Sięgaj po świeże owoce, ziarna, orzechy i niesłodzone owoce suszone (uważaj na suszone owoce z wysoką zawartością cukrów). Zrezygnuj z owoców w puszce – syropy w nich zawarte są uderzającą dawką cukru! Kompot, soki i napoje zamień na wodę ze świeżymi owocami i listkami mięty, a do podjadania miej przy sobie orzechy i ziarna. Uważaj również na suchary i pieczywo fit – niejednokrotnie zamieniamy zwykły chleb na dietetyczne pieczywo, które, jak się okazuje, także jest dosładzane.