Suplementy diety połączone ze sportem okazały się skuteczne? Dowiedziałaś się wszystkiego, co chciałaś podczas wizyty w poradnictwie laktacyjnym? Jesteś zadowolony operacji plastycznej? A może optyk pomógł Ci dobrać okulary dopasowane do kształtu twarzy albo masaż okazał się przyjemny? Jeśli tak, to pozostaw po sobie komentarz. W ten sposób pomożesz innym znaleźć specjalistę, a nam rozwijać biznes. Bądź zdrowy ze zdrowie.pkt.pl!
Zabezpieczenie medyczne imprez masowych – zasady
– Plan taki musi uwzględnić zaangażowanie odpowiedniej liczby osób personelu ratowniczego o stosownych kwalifikacjach, a także wyposażenie ich w określony sprzęt – mówi fachowiec ze Śląskiej Agencji Koncertowej.
Przygotowanie imprezy
Jeśli impreza odbywa się w nietypowej lokalizacji, warto uprzedzić terytorialne jednostki ratownicze o tym fakcie, powiadamiając najlepiej także o przebiegu optymalnych tras dojazdowych na miejsce, w którym ma ona przebiegać. Niezależnie od niego personel medyczny powinien mieć możliwość pozostawania w stałym kontakcie z organizatorem imprezy i służbami informacyjnymi oraz porządkowymi dzięki odpowiednim środkom łączności. W przypadku wydarzeń, w których bierze więcej niż 10 tys. uczestników, zatrudniony musi zostać także doświadczony (min. 5 lat w zadaniach ratownictwa medycznego) koordynator medyczny.Trzy filary bezpieczeństwa
Zabezpieczenie medyczne imprez masowych opiera się zasadniczo na trzech filarach, jakimi są punkty pomocy medycznej, patrole ratownicze i zespoły wyjazdowe, których zadaniem jest transport do szpitala wymagających tego osób. Istotne też jest należyte opracowanie dróg dojścia do poszkodowanych oraz ich ewakuacji, jak również rozlokowanie punktów i grup ratowniczych.Punkty pomocy medycznej
Każdy stacjonarny punkt pomocy medycznej (przynajmniej jeden na mniej niż 10 tys. uczestników imprezy i jeden na każde kolejne 50 tys. powyżej tej liczby) musi być obsługiwany przez lekarza oraz przedstawicieli średniego personelu medycznego, tj. ratownika lub pielęgniarkę. Wszyscy oni powinni nosić czerwone kamizelki z białymi napisami określającymi ich funkcje w języku polskim i angielskim. Sam punkt pomocy medycznej również powinien być odpowiednio oznakowany (biały krzyż na zielonym tle), a także wyposażony w określony we wspomnianym rozporządzeniu sprzęt oraz środki lecznicze i minimum dwa stanowiska do udzielania pomocy.Patrole ratownicze
Patrole ratownicze też muszą być wyposażone w odpowiedni sprzęt, a ich zadaniem jest udzielanie pierwszej pomocy i transport chorych do punktów stacjonarnych. Zgodnie z wymogami na imprezach liczących do 5 tys. uczestników powinien być jeden patrol, składający się z minimum dwóch uprawnionych co najmniej do udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy osób. Liczniejsze zgromadzenia wymagają zaangażowania jednego takiego patrolu na każde kolejne 10 tys. osób (15 tys. w przypadku imprez powyżej 65 tys. uczestników).Zespoły wyjazdowe
Zespoły wyjazdowe, które nie są zarazem jednostkami Państwowego Ratownictwa Medycznego, dzielą się na te z lekarzem (ratownictwo medyczne specjalistyczne) i bez niego (ratownictwo podstawowe). Na imprezach do 5 tys. uczestników wystarczy jeden zespół bez lekarza, na większych – do 25 tys. uczestników – wymaga się obecności jednego zespołu z lekarzem i jednego bez. Imprezy liczące pomiędzy 25 tys. a 65 tys. uczestników potrzebują co najmniej jednego zespołu wyjazdowego z lekarzem i dwóch takich zespołów bez lekarza, na każde kolejne rozpoczęte zaś 120 tys. uczestników powinien przypadać jeden zespół niezależnie od tego, czy pracuje w nim lekarz, czy nie. Warto na koniec nadmienić, że zespół wyjazdowy może opuścić teren imprezy masowej tylko wtedy, gdy na jej terenie pozostaje innego rodzaju zabezpieczenie medyczne.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana